Son dönemde sıkça karşımıza çıkan dijital pazarlama sektörü, arama motorları, web siteleri, sosyal medya içerikleri, e-posta ve mobil uygulamalar gibi bir çok dijital kanallar vasıtasıyla sizlere sunulan reklamlar ve organik çalışmaları içeren bir alandır. Dijital pazarlama sektörü içerisinde pozisyona sahip olmak için herhangi bir üniversitede veya spesifik bir bölüm okumanıza gerek yoktur. Çünkü bu alanda eğitim veren bir üniversite bölümü hala bulunmamaktadır. Değişen dünya düzeninde pandeminin de etkisiyle birlikte dijital pazarlama sektörü büyük bir yükselişe geçti ve günümüzün en popüler mesleklerinden biri haline geldi. Bu alanın ani bir şekilde yükselişe geçmesi ile birlikte sektör içi rekabet de arttı .Bu yüzden bu alanda kariyer sahibi olmak isteyenler, kendisini çok iyi geliştirmelidir.Peki dijital pazarlama sektörü için çalışmalara yeni başladıysanız hangi adımları izlemeniz gerekiyor ve sektörde en iyisi olmanız için neler yapmanız gerekiyor biliyor musunuz? Gelin birlikte inceleyelim.
Terimlere hakim olmalısınız
Bu alanda daha önce hiç duymadığınız terimler ile karşılaşabilirsiniz.Bu yüzden ilk işiniz bu terimlerin tanımlarını,nerede ve nasıl kullanıldığını çok iyi bilmeniz gerekmektedir.Dilerseniz popüler olan ve çok sık kullanacağımız bu kelimeler nelerdir inceleyelim;
Dönüşüm oranı: Siteye gelen ve reklama tıklayan ziyaretçilerin yüzde kaçının satın alma işlemini gerçekleştirdiği veya üye olduğunu ifade eder.
Arama motoru optimizasyonu(SEO): Bir web sitesinde herhangi bir arama motoru sonuç sayfasındaki arama görünürlüğünü iyileştirmeye,yükseltmeye yarayan çalışmalardır.
Anahtar Kelime: Ziyaretçilerin arama motorlarında arattığı belirli terimlerdir.Anahtar kelime seçimi SEO için önemli olduğundan dikkatli ve özenli kullanılmalıdır.
Backlink: Web sayfaları için ücretli veya ücretsiz alınmış bağlantılardır.
Meta Açıklama: Arama motoru sonuç sayfasında web sitesinin URL’nin altında yer alan sayfa ile ilgili bilgiler içeren kısa açıklamalardır.
Kategori Açıklaması: Web sitesinde bulunan ana ve alt kategorilerin hem kullanıcılar hem de arama motorları tarafından daha doğru algılanmasını sağlayan içeriklerdir.
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate): Hemen çıkma oranı, tek sayfalık oturumların toplam oturum sayısına bölünmesi yoluyla hesaplanır veya sitenizde kullanıcıların tek bir sayfayı görüntülediği ve Analytics sunucusunda tek bir isteği tetiklediği tüm oturumların yüzdesidir.
Google Analytics: Google Analytics metrikleri ölçmede sizin en yakın yardımcınız olacaktır. Bu metrik sisteminin içerisinde farklı terimler de bulunmaktadır. Yukarıda bahsettiğimiz hemen çıkma oranı bunlardan biri. Bu verileri iyi analiz ederek ne yapmanız gerektiği konusunda adımlar atabilirsiniz.
Google Ads: Google reklamları da Analytics gibi reklamlardan gelen kullanıcıların sizlere verilerini veren bir sistemdir. Bu sistemde para karşılığında Google’dan reklam alır, gerek arama sonuçlarında ve gerekse Google’ın iş ortağı sitelerinde reklamlarınızı yayınlarsınız. Buradaki geri dönüşüm verileri reklamlardan ne kadar kar ettiğinizi gösterir.
Hashtag: Hashtag veya tag veya etiketler genellikle sosyal medyalarda kullanılan trend konulardır. Bu konuları en iyi şekilde kullanarak markanızın veya ürününüzün reklamını yapabilirsiniz.
Influencer: Influencerlar başka bir deyişle sosyal medya modelleri genellikle çok takipçisi olan fenomenlerdir. Bu kişiler ile anlaşma vasıtasıyla reklam yapabilme seçeneğiniz de bulunuyor.
Yukarıdaki kelimeler ve terimleri inceleyerek sektöre dair fikir edinmiş oldunuz. Bu adımdan sonra yapmanız gereken ise kendinize ait bir websitesi açayarak öğrenim edindiğiniz bilgileri uygulamaya koymaktır.
Web Sitenizi Kurulumu
Eğer dijital pazarlamada kendinizi baştan sona yetiştirmek istiyorsanız bir web sitesinin nasıl kurulduğunu, nasıl işlediğini çok iyi derecede öğrenmeniz gerekmektedir. Daha önce de bahsettiğimiz gibi dijital pazarlama uzmanı olabilmek için herhangi bir spesifik eğitim almanıza gerek yoktur, ancak öğreneceğiniz bilgileri uygulama yaparak daha hızlı bir şekilde kendinizi geliştirebilirsiniz. Çalışmalara web sitenizin ne tür bir içerik sunacağına karar vererek başlamalısınız. Daha sonrasında belirlediğiniz tür doğrultusunda web sitenizde blog yazıları, görseller, videolar paylaşabilirsiniz. Web siteniz beklediğiniz gibi bir etkileşime ilk başlarda sahip olmayabilir. Ancak sitedeki amacınız çok fazla kullanıcıya ulaşmak ya da etkileşim almak değil, asıl amacınız uygulama yaparak bu sektörde kendimizi geliştirmektir.
Dijital Pazarlama Kanalını Belirleyin
Sektörde birden fazla dijital pazarlama kanalı bulunmaktadır. Bu yüzden belirlediğiniz hedef kitlesine hitap edecek uygun kanalı tercih etmeniz gerekmektedir. Tercih edebileceğiniz dijital pazarlama kanalları aşağıda listelenmiştir;
- Arama Motoru Optimizasyonu(SEO)
- İçerik Pazarlama
- E-Posta Pazarlama
- Sosyal Medya Reklamları
- Arama Motoru Reklamları
Açtığınız web sitesindeki çalışmaları başlangıç aşamasında tek başınıza yürüteceğiniz için tüm dijital pazarlama kanallarına hakim olmanız mümkün değildir .Bu sebeple hedef kitlenize uygun olacak çalışmaları seçtiğiniz kanal doğrultusunda yürütmeniz gerekmektedir. Peki hangi kanal markanız ve hedef kitleniz için daha uygun olur? Gelin birlikte inceleyelim.
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO):
Web sitenizin arama motoru sonuç sayfasında daha iyi sıralamalar elde etmesi için sürekli geliştirmeler yapmak ve bu süreç içerisinde belirlş çalışmalar yürütmeye arama motoru optimizasyonu(SEO) denir. Bu dijital pazarlama kanalı sayesinde web sitenizin trafiğini arttırabilirsiniz. Ayrıca bu kanal ücretsiz çalışmalarla gerçekleştirilmektedir. Ancak SEO’ nun çalışması diğer kanallara göre daha uzun süre alabilir.
İçerik Pazarlama:
Kaliteli içerik üretmek çok önemlidir ve içeriği hazırlarken özenli ve orijinal olmanız gerekmektedir. İçeriklerinizde görseller ve videolar kullanarak web sitenizi dikkat çekiciliğini arttırabilirsiniz. Üreteceğiniz kaliteli içerikler sayesinde müşterilerin dikkatini daha kolay çekebilirsiniz. İçerik pazarlama ile birlikte web site trafiğini arttırabilir, hedef müşteri kitlenize ulaşabilirsiniz.
E-Posta Pazarlama:
Bu pazarlama kanalında dikkat etmeniz gereken belirli unsurlar bulunmaktadır. Bu unsurlardan en önemlisi doğru hedef kitleye doğru planlama yapmalı ve doğru reklam ile kendinizi tanıtmalısınız. .E-mail gönderilerindeki içerikleriniz oldukça dikkat çekici ve doğru hedef kitleye uygun olmalıdır.
Sosyal Medya Reklamları:
Sosyal medyada yer almak işletmenizin marka bilinirliğini ve web sitenizin trafik akışını arttırmasını sağlamaktadır. Hazırladığınız tüm içerikleri site içerisinde ya da başka platformlarda ücretsiz bir şekilde yayınlayabilirsiniz. Ancak kullanacağınız sosyal medya platformunda belirli bir hedef kitlesine ulaşmanız için zamana ihtiyaç duyabilirsiniz. Bu yüzden sosyal medya kanalını kullanırken sürecin uzun olabileceğini unutmamalısınız.
Yukarıda bahsettiğimiz gibi dijital pazarlama sektörüne herhangi bir eğitim sahibi olmadan kendi çalışmalarınız ve dışarıdan alacağınız kurslar, seminerler ile giriş yapabilirsiniz. Bu sektör yeni gelişmekte olduğu için öğreneceğiniz birçok terim ve kanal bulunmaktadır. Sizlere bahsettiğimiz bu kanallar ve terimler bu alanda en sık kullanılan metriklerdir. Siz de kendinize ait bir web sitesi açarak bu metrikleri uygulamaya dökebilirsiniz
Bir yanıt yazın