Strateji planlama bir şirketin ya da bir markanın mevcut durumunu tespit ederek belirlenen hedefler doğrultusunda strateji geliştirme ve ölçümleme anlamına gelmektedir. Yeni medya ile değişen pazarlama stratejilerine uyum sağlayarak şirketinizi belirlediğiniz hedefe ulaştırabilirsiniz. Nettsted olarak web sitenizin dijitalde önemli bir yere sahip olmanızı sağlayacak strateji planlamaları yapmaktayız. Firmanızın dijital planlama stratejisinin oluştururken ;
1- Öncelikle hedef belirliyoruz.
2- Strateji planlaması için analiz yapıyoruz.
3- Ürünlerinizin ve şirketinizin ne durumda olduğu kontrol ediyoruz.
4- Rakip firmaların çalışmalarına göz atıyoruz.
5- Satış yapacağınız alanda piyasa ne durumda inceliyoruz.
6- Son olarak reklam ve pazarlama bütçenizi belirliyoruz.
Gerçekeştirilen bu adımlar sayesinde satış yapacağınız ürünlerle hedef kitlenize ulaşıyor ve web siteniz daha çok ziyaretçiye ulaşmasını sağlıyoruz.
Stratejik Analiz Nedir?
Stratejik analiz bir işverenin çalışma alanlarını araştırma süreci olarak adlandırılabilmektedir. Bu analiz işletmenin daha kolay ve hızlı bir gelişme sağlaması ve sektöre adapte olabilmesine yardımcı olur. Strateji planlaması yardımıyla, şirketin ileriye dönük planları daha doğru bir çalışma üzerinde yapılabilmektedir.
Sağlıklı bir büyüme sağlanabilmesi için strateji planlaması belli aralıklarla sektör içi pazar alanı ve tüketici ihtiyaçları üzerine yapılmalıdır. Etkili bir hizmet sağlamak isteyen kurumla için strateji planlaması büyük önem taşımaktadır.
Bir amaç güden kurum için planlamanın büyük bir etken olduğunu söylemeden geçemeyiz. Başarılarıyla bilinmekte olan birçok kurumun yaptığı çalışmalar için yıllar öncesinden farklı araştırmalar ve strateji planları yaptıklarını bilmekteyiz.
Stratejik planlamalar uzun dönemde sürekli bir şekilde devam eden araştırmalar ile yapılarak ortaya çıkacak iş için ana kaynak oluşturmaktadır. Kurumların stratejik analiz çalışması için yaşadığı asıl sorun, sorması gereken soruları bilmemesidir. Sormak istediği soruyu hangi sektörde araştırmaları gerektiğini bilen kurumlar sağlıklı analiz yapabilmektedir. Kuruluşlar stratejik analiz yaparken rakiplerini tanımalı, böylece bulundukları pazarda rakipsiz bir oyuncu olmalarına yardımcı olacak bir stratejiler oluşturmalıdırlar. Strateji planlamasının ana faydası kurumu ileri dönemlerde yer alabileceği konumun net olarak kavranabilmesi ve bu doğrultuda atılması gereken adımların daha erken atılmasıdır.
Stratejik Analiz Türleri
İçe dönük strateji analizi, isminden de anlayabileceğiniz gibi bu analiz türü kurum içi aktiviteleri olumlu veya olumsuz olduğu yönünden tekrar gözden geçirilip çalışanları daha iyiye yönlendirme amacı gütmektedir. Böylelikle şirketin imajıni güçlendirerek markalaşmanızı sağlayabilir, pazar alanınızı genişletebilirsiniz. Şirketin güçlü yönlerinin analizi, müşteriye odaklanarak pazara yönelik olmalıdır.
Swot analizi, dönük stratejik analiz çalışmaları için en bilinen tekniklerden biridir. Stratejik olarak gerçekleştirilen bir analizden yararlanmanın, projenizin etkilenebileceği güçlü yönleri, fırsatları, zayıf yönleri ve tehditleri tespit etmek için kullanılmaktadır. SWOT analizi, kuruluşunuz için güçlü ve uzun vadeli bir vizyon oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Burada önemli olan şirketin faaliyet gösterdiği sektörü sürekli değerlendirmek ve buna göre markanızı yönetmektir. Bir organizasyonun verimli bir şekilde plan yapabilmesi için SWOT analizi yapması son derece önemlidir. Kapsamlı bir SWOT analizi ile şirketler, analiz yapılmadığında ortaya çıkabilecek her türlü sorunun önüne geçebileceklerdir.
Swot Analizi Faydaları
Swot analizi bir işletmenin güçlü ve zayıf yönlerini araştıran ve üzerine çalışmalar yapmanızı sağlayan özel bir analiz türüdür. Bu analiz sayesinde işletmenize farklı fırsatlar yaratabilir, karşılaşabileceğiniz tehlikelere karşı önlemler alabilirsiniz.
Şirketinizi Güçlendirin
Şirket içindeki süreçlerde daha iyi sonuçlar elde etmek için kontrol edebileceğiniz, olumlu ve olumsuz birçok unsur vardır, bu olumlu unsurlar sizin güçlü yönlerinizdir, bu olumlu yönler diğer markalarla aranızda fark oluşturmanızı sağlamaktadır. Elbette düzenli olarak her yıl kurumunuzun işleyiş sürecine yön veren belirli projeler ve stratejiler bulunmaktadır. Bu projeler ya da stratejileri analiz edebilmeniz güçlü yönlerinizi de öne çıkartmanıza fayda sağlamaktadır.
Olumsuz Yönlerinizi Tespit Edin
Bir kuruluşun veya bir şirketin sadece güçlü yanlarının olması imkansızdır. Ancak zayıf yönlerinizi tespit ederek daha iyi bir hizmet sunmak için belli başlı çalışmalar yapabilirsiniz. Her organizasyonun piyasada daha iyi bir performans gösterebilmesi ve diğer kurumlarla rekabet edebilmesi için geliştirmesi gereken belirli stratejileri vardır. Bu geliştirilmesi gereken stratejilere ticari zayıflıklar denmektedir. Swot analizi ile işletmeler bu olumsuzlukları daha hızlı ve daha kolay bir şekilde tespit edebilmektedirler.
İşletmenizi Tehlikelere Karşı Koruyun
İşletmenizin gelişmesini ve büyümesini etkileyen birçok tehlike olabilmektedir. Bu oluşabilecek tehlikelere karşıi erken tespit etmenize yardımcı olacak swot analizi ile şirketinize uygun bir risk yönetimi planları oluşturabilir, rakiplerinizin arasından sıyrılarak şirketiniz için hızlı bir markalaşma yaratabilirsiniz.
Fırsatları Yakalayın
Markanızın büyümesini ve gelişmesini sağlayacak birçok fırsat bulunmaktadır. Bu fırsatlar işletmeniz için büyük önem taşımaktadır. Bu fırsatlardan faydalanarak markanızı daha görünür hale getirebilirsiniz. Swot analizi sayesinde potansiyel fırsatlardan kolayca haberdar olup sektörünüz içerisinde çalışmalar gerçekleştirebilirsiniz.