Google Ads arama motorlarına veya haritalarda yayınladığınız ürün ya da hizmetlerin hedeflediğiniz kişilere daha kolay ulaşmasını sağlayan internet reklam hizmetlerinin tümüdür. Kullanıcıların arama motorlarında yaptıkları aramalarda verdiğiniz hizmet ya da sattığınız ürünün reklamı karşılarına çıkacaktır. Bu sayede tıklanma alarak sitenizin ziyaretçi sayısını arttırmış olursunuz.
Google Ads Reklam Türleri
- Arama Yönelik Reklam Ağı
- Görüntülenme Reklam Ağı
- Youtube Reklamları
- Mobil Reklamları
Google Ads Hesap Yönetimi
Google Reklamları ile Arama Sonuçlarında Her Zaman En Üst Sırada Olun.
Google reklamları Sosyal Medya reklamlarından farklı olarak kelime başı olarak ücretlendirilir. Yani sektörünüze uygun bir anahtar kelime de reklam verirseniz, o kelimeyi arayan müşterileriniz en üst sırada sizin sitenizi bulacaklardır, bu da sitenizin onların daha fazla dikkatini çekmesine olanak sağlar.
Merak Ettikleriniz
Merak Ettiğiniz Soruları Sizin İçin Yanıtladık
Reklam kampanyalarını takip edebilmeniz için size özel kurumsal bir hesap oluşturulur.Bu hesaba kullanıcı adınız ve şifreniz ile giriş yaparak kampanyalarınız, reklam gruplarınızı, anahtar kelimelerinizi ve tıklanma sayınızı takip edebilirsiniz.
Bu durumun belirlenmiş bir süresi yoktur. Bu süre tıklanma başına ne kadar maliyete katlandığınıza ve kullanıcıların reklamlarınızı ne kadar tıklayacağına göre değişmektedir. Ayrıca reklamlarınıza tarih ve saat sınırlamaları koyarak istediğiniz zaman durdurup tekrar başlatabilirsiniz.
Bu rakam aslında sizin tercihiniz dahilinde belirlenmektedir. Her anahtar kelime için tıklama başına ne kadar ücret ödeyeceğiniz ‘tıklama başına maliyet’ olarak tanımlanmaktadır. Diğer unsurlarda devrede olmakla birlikte tıklama başına maliyetiniz ne kadar fazla olursa reklamlarınız o kadar üst kısımlarda yer alır.
Hazırladığınız iş planında reklam ve pazarlama için bütçe planı da oluşturmanız gereklidir. Reklam bütçesi planı yapmanız sizin yıl içinde birçok reklam kampanyası hazırlamanız durumunda bütçe yönetimini de yapabilmenizi sağlar. Tek bir reklam kampanyası için ne kadarlık bütçe ayırmanız gerek? ya da birden çok sosyal mecra ve Adwords için bütçe planlamanız ne olacak? gibi soruların yanıtını vermeniz için detaylı bir çalışma ve bütçe analizi yapmanız gereklidir.
Evet bu mümkündür. Normalde Google reklamları ziyaretçilerin yaptığı aramayla ilgili web sitelerini görüntüler. Web siteniz olmadığı durumlarda ise Facebook ve diğer sosyal ağlarda bulunan sayfalarınız arama motorlarında üst sıralara çıkarak reklamlarınızı yürütebilirsiniz. E-ticaret siteleri içinde bu çalışmaları yapabilir ve bu sayede satışlarınızı arttırabilirsiniz. Bazı sektörler için web sitesi oluşturmadan önce sosyal ağlarda reklam oluşturmak daha akıllıca bir davranıştır.
Ticari hedeflerini aşağıdaki üç başlığa göre belirleyip Nettsted ile iletişime geçmeniz yeterli olacaktır.
- Hangi ürün ya da hizmet ile öne çıkmak istiyorum?
- Ürün ya da hizmetler hangi hedef kitleye hitap ediyor?
- Reklamlar vermek için ne kadar bütçe ayırmam gerekiyor?
Bu sorunun cevabı tabi ki de evettir. Dijital araçlar ile mevcut web sitenizin tanıtımını yapmanız olası bir durumdur. Tüm reklam kanalları için konuşacak olursak Google Adwords reklamları;
Doğru hedef kitleyi belirleme
Farklı bütçelere sahip kişilere birden hitap edebilme
Yaptığınız yatırımlar ile verdiğiniz reklamların rakamsal sonuçlarını takip edebilmenize imkan sağlar. Bu sebeple dünya çapında birçok firma Google reklamlarını tercih etmektedir.