E-ticaret için SEO internet üzerinden bir işletme yönetmenin en kritik noktalarından biridir. Herkes tarafından bilinen SEO taktikleriyle belirli bir yere kadar gelinebilir ancak daha sonrası için strateji geliştirmeniz gerekmektedir. Bu tarz piyasalarda rekabet her zaman fazladır.
E-ticaret siteniz için elbette ki ilk yapmanız gereken temel SEO tekniklerini uygulamanızdır. Anahtar kelimelerin kullanımı, ürün sayfalarının optimizasyonu, bloglama gibi konular en çok göze çarpanlarıdır. Bunları yaparak bile diğer web siteleriyle rekabete geçebilirsiniz. Daha fazlasi için ise yaratıcı stratejiler geliştirmeniz gerekecektir. Web sitenizi geliştirmek için aşağıdaki adımları takip etmeniz yeterlidir.
E-Ticaret İçin SEO
Ürün Tanıtımlarını Özgünleştirmek
İlk olarak yapmanız gereken şey üreticiden gelen şeyleri göz ardı etmektir. Şöyle ki ürün açıklamalarını önemsememiniz ve kendinizin yeniden yaratması daha sağlıklıdır. Yapmadığınız takdirde açıklamalar kopya içerik olarak algılanır. Dolaylı yoldan markanızı kötü etkilemektedir.
Görsellere odaklanıp hikaye anlatıcılığını geliştirmeniz gerekmektedir. Müşterinin ilgisini arttıracak markanızın dilini kullanarak bir anlatım gerçekleştirmeniz gerekir. Küçük işletmeler için bu olay ne kadar kolay olsa da büyük işletmeler için bu çalışmaya büyük bir ekiple başlamak gerekir. Genelleşmiş stratejiler yerine bu yolu izleyenler rakip firmalarla rekabette kazanan olacaktır.
Ürün Değerlendirmelerini Farklılaştırmak
E-ticaret yapan web siteleri için en önemli SEO alanında en önemli kriterlerden biridir. Değerlendirmeler sayesinde arama motorlarının sonuç kısmında üst sıralara çıkmanız olası bir durumdur. Bunun sonucunda müşterileriniz sayfayı ziyaret etme sayısı artacaktır. Çünkü ürün değerlendirmelerine bağlı olarak inceleme yapmak isteyen kişi sayısı oldukça fazladır.
Ürün değerlendirme kısmının boş kalmaması için çalışmalarınızı arttırmanız gerekmektedir. Satışını yaptığınız ürünler hakkında geri bildirim toplamanız gerekir. Bunu sağlamak adına ürünü satın alan müşteriye teslimat gerçekleştikten iki ya da üç gün sonra takip maili göndermeniz yeterlidir. Bu sayede geri dönüşler artacak ve markanızın tıklanması fazlalaşacaktır.
Kategori Sayfalarını Etkileyici Hale Getirmek
Kategori sayfalarını etkileyici hale getirmek SEO açısından önemli bir noktaya gelmenin en iyi yoludur. Belirleyeceğiniz hedef ana sayfadan ya da açılış sayfalarından kategori sayfalarına link çıkmaktır. Bu sayede ziyaretçilerinizin kategori sayfalarını bulmaları kolaylaşır. Burada dikkat etmeniz gereken unsur kullanıcıları yönlendirecek sayfaların doğru nitelikte yönlendirmesidir.
Kuponlardan Faydalanmak
Bu taktik oldukça kolay ve faydalıdır. Müşterilerinize ‘size özel’ dilini kullanarak teklifler hazırlayıp kupon halinde sunuyorsanız dikkat çekici olacaktır. Bu sayede sayısız kişiye ulaşabilir ziyaretçi sayınızı arttırabilirsiniz.
İçerik Takvimi Oluşturmak
Potansiyel müşterilerin çoğu hafta sonları daha az yoğun olurlar. Bu günlerde belirli kampanyalar oluşturarak ziyaretçilerinize sunabilirsiniz. Hafta Sonları için yaratıcı içerikler oluşturup bloglar paylaşabilirsiniz. İlgiyi web sitenize çekip alışveriş yapmalarını sağlayabilirsiniz.
Ürün Tanıtımı İçin Videolar Oluşturmak
Ürün tanıtımını video ile gerçekleştiren birçok farklı işletme mevcuttur. Ve sonuçları gayet olumludur. Satışını yapmak istediğiniz ürün hakkında video hazırladığınızda sadece arama sonuçlarında değil Youtube gibi video platformlarında da yayınlandığını görürsünüz. Bu platforma giren kişilerin web sitenizi ziyaret etme ve markanızı tanıma ihtimalleri artar. Böylece satışlarınızı ve daha fazla link alımınızı arttırabilirsiniz.
Burada yer alan tüm teknikler arama sonuçlarında üst sıralara çıkmanızı ve satışlarınızı arttırmanıza yardımcı olacaktır.
Bir yanıt yazın