Birçok şirket piyasaya yeni bir ürün süreceği zaman hızlı bir şekilde pazara girmek ve burada pay elde etmek ister. Eğer benzer ürünlere sahip aynı zamanda da hızla gelişen bir pazara girmek istiyorsanız bu durumla ilgili detaylı çalışma yapmanız gerekmektedir. Rakip analizini doğru yapmalı ve diğer firmalardan sizi ayıran bir özelliğe sahip olmanız gerekmektedir. Bu noktada pazar stratejileri devreye girmektedir.
Pazara girme stratejileri düşük risk taşıdığı için ve bütçesi kısıtlı yeni başlayan firmalar için idealdir. Firmanızın güncellenmiş ya da yeni ürünlerle pazara girmesi ve orada yer edinmesi için birçok farklı strateji mevcuttur. Şimdi bunları birlikte inceleyim.
1-Pazarlama çalışmalarının iyileştirilmesi
Mevcut içeriğinizi güncellemek ya da çalışma analizi yapmak sizi belirlediğiniz pazarda pay elde etmenize yardımcı olacak bir yöntemdir. Pazarlama etkinliklerinizi iyileştirmek için birkaç unsuru göz önünde bulundurmanız gereklidir.
İçerik Benimseme Oranı
Hazırladığınız içeriğin ne kadar kullanıldığını tespit etmelisiniz. Çalışma ekibinizin işletmeniz hakkında nadiren kullanılan içerikleri paylaşması firmanız açısından yararlı olmaz. Bunun tespitini yapmanız gereklidir.Ekibinizin marka odaklı bir çalışma gerçekleştirmesi ve müşteri dönüşümlü içerikler hazırlaması gereklidir.
İçerik Etkinliği
Pazarlama çalışmalarınızın gelişmesi için içeriğinizin müşteriyi harekete geçirecek mesajlar ve marka bilirnirliğini arttıracak düzenlemelerin yapılması gereklidir. İçeriğin etkili olduğu müşterilerden geri dönüşler ve bildirimler belirlediğiniz pazarda öne çıkmanızı sağlayacak önemli bir unsurdur.
İçerik Özelleştirme
Firmanızda ki mevcut personeliniz için içerik özelleştirmesi yapmak içeriğin etkinliğini arttırmada etkili bir yoldur.
2-Marka Bilinirliğini Arttırmak
Diğer biz pazara giriş stratejisi olarak marka bilinirliğini arttırmaktan söz edebiliriz. Bunu yapabileceğiniz birçok seçeneğe sahipsiniz. Sosyal medya reklamları düzenleme, satışını yaptığınız ürünleri markalı paketleme, müşteri beklentilerine yönelik marka çalışmaları gibi seçenekler mevcuttur. Bu yaklaşımlardan herhangi birini seçtiğiniz takdirde markanızla alaka tüm yaklaşımlarda tutarlı olmanız gereklidir. Böylece müşteriler markanıza aşina olup web sitenize ziyarette bulunabilirler.
3-Birden Fazla Dağıtım Kanalında Aktif Olmak
Günümüzde dijitalde pazarlamanın bu denli popülerleşmesi markanıza ait açtığınız web sitesiyle bilinirliğinizi sağlamanız ve satış potansiyelinin artması açısından yeterli olmayacaktır. Oluşturduğunuz içeriği birden fazla kanalda tanıtmanız ve pazara giriş stratejisi olarak ürünlerinizi satmanız gereklidir. Bu tarz satışlar kanal satış ortaklarını, dijital kanalları, stratejik ittifakları içerebilir.
4-Fiyatlandırmayı Değiştirmek
Diğer bir pazara giriş stratejisi olarak mevcut fiyatlarınızı düşürmek ya da indirmektir. Bunun için öncelikle rakip firmaların sattığı benzer ürünlerin fiyat analizini yapmanız gerekmektedir. Piyasaya süreceğiniz ürünü ortalama fiyatının üstünde satarsanız potansiyel müşterileriniz bu durumdan rahatsız olacak ve alımişlemini gerçekleştirmeyecektir. Bu durum arz fazlasına yol açacaktır. Örneğin bir giyim firması olduğunuzu varsayarsak piyasada fiyatı 50 tl olan bir ürünü 80 tl üzerinden satışa sunduğunuzda web sitenize ziyarete gelen müşteriler fiyat pahalılığı nedeniyle sitenizden ayrılacaktır. Bu durumun olumsuz iki sonucu vardır. Bunlardan biri yukarıda bahsettiğim gibi arz fazlasına yol açar ve diğer sezon trendler değiştiği için ürün satışı gerçekleşmediği için elinizde kalır. Diğer sonucu ise yine fiyat pahalılığı nedeniyle müşterilerinizin web sitenizde vakit geçirme süresi düşeceğinden arama motorları sonuç kısmında sıralamanız gerileyecektir. Önemli olan piyasa yeni sürülen bir ürünü reklam ve kampanyalarla desteklemek ve müşterilerin bu ürün hakkında fikir sahibi olabilmeleri için deneme fırsatını onlara vermektir.
5-Ürün Güncellemesi ve Piyasaya Sürülmesi
Satışını yapacağınız ürün ya da vereceğiniz hizmet hakkında yapacağınız güncellemeler pazara giriş stratejisi olarak büyük fark yaratmanıza yol açacaktır. Anket düzenlemek ve rakip analizi yapmak bu konu hakkında ana başlıklar olabilir. Önemli olan müşterilerin beklentilerini karşılayabilecek bir ürün ya da hizmet verip vermediğinizi araştırmaktır. Bu sebeple olabildiğince müşterilerle iletişim sağlamanız gereklidir.
Bahsettiğimiz bu stratejilerin her biri diğer firmalarla rekabet etmek ve firmanızın büyümesi için uygulanacak taktiklerdir. Ancak bunun için sıkı bir çalışma ve süreç takibi gereklidir.
Bir yanıt yazın