Genel olarak SEO ipuçları, Google, Bing ve diğer arama motorlarında sahip olduğunuz sıralamanızı yükseltmenize yardımcı olan taktiklerdir. 3,9 milyar internet kullanıcısının yaptığı 3,3 milyardan fazla günlük arama arasından iyi bir sıralama elde etmek hiç de kolay değildir. İşte bu yüzden SEO teknikleri bir web sitesine sahip olan işletmeler için çok önemlidir.
İyi bir SEO stratejisi, web site sahibi işletmeler için kesinlikle önemlidir. Bu stratejiler, hizmetlerini çevrimiçi olarak sunmayan yerel işletmeler içinde önemlidir. Yapılan bir araştırmaya göre, yerel aramalar tüm aramaların %35’ini oluşturduğu tespit edilmiştir. Google arama motorunun “yakınımdaki” arama özelliği ile yerel işletmelerin satış oranları yıllar içinde büyük oranda artmıştır.
Arama motorlarının algoritmaları zaman zaman değişmektedir. Bu değişikliklerde web sitenizin otoritesi üzerinde değişiklik yaratabilmektedir. Bu durumlar, SEO uzmanlarının siteniz üzerinde çalışma yapmasını gerektirecek bir olaydır. Yüksek rekabet içerisinde varlığınızı sürdürebilmek için yapmanız gereken birkaç adımı sizin için bu makalemizde topladık. Hadi şimdi bu adımları birlikte inceleyelim!
Sıralamanızı İyileştirecek SEO İpuçları
Rakip Analizi Yapın
Sıralamanızı yükseltmenize yardımcı olabilecek en etkili SEO taktiklerinden biri, kapsamlı bir rakip araştırması ve analizidir. Analizin ilk adımında, sektöre, coğrafyaya, anahtar kelimelere ve diğer ilgili faktörlere bağlı olarak önemli rakiplerinizi belirleyin.
Bu yapacağınız kapsamlı analiz, rakibinizin başarılı olduğu alanları keşfetmenize ve yararlanabileceğiniz zayıflıkları ortaya çıkarmanıza yardımcı olacaktır. Yapacağınız rakip analizi için şu birincil faaliyetleri yerine getirmelisiniz.
Anahtar Kelime Analizi
İyi SEO’nun en önemli faktörlerinden biri olarak, rakiplerinizin anahtar kelime kullanımını analiz etmek kesinlikle çok önemlidir. Anahtar Arama, Moz Anahtar Kelime Gezgini veya Google Anahtar Kelime Planlayıcı gibi anahtar kelime öneri araçlarını kullanmak, rakiplerinizin kullandığı anahtar kelimeleri ve sizin kullanabileceğiniz anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olabilir.
Bağlantı Oluşturma Analizi
Bir diğer önemli SEO faktörü olan bağlantı kurma, bir sitenin SERP sıralamasını iyileştirmek için hayati derecede önemlidir. Rakiplerinizin bu cephede nasıl performans gösterdiğini belirlemeye yardımcı olması için kökenlerini, sayılarını ve kullandıkları bağlantı metnini arayın. Sitenize de geri bağlantı sağlayıp sağlayamayacaklarını görmek için bu sitelerle iletişime geçmeye değer olabilir.
İçerik Analizi
Rakiplerinizin sitelerindeki içeriğe bir göz atın. Ne sıklıkla yeni içerik yayınlıyorlar? Blog yazılarının uzunluğu nedir? İçerikleri nasıl yapılandırılmıştır? Rakibiniz arama sıralamalarında daha iyi performans gösteriyorsa, en değerli görünen uygulamaları taklit etmeye değer olabilir.
Rakip analizi yapmak için mevcut özel araçları kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim. SEMrush, Ahrefs veya SpyFu gibi araçlar, sitenizi aramalar için optimize etmek için gereken işlere yardımcı olur
Bir yanıt yazın