Bağlantılar, web siteleri için para birimidir. Çok sayıda bağlantıya sahip olan siteler Google tarafından “yetkili site” olarak kabul edilir ve otorite sahibi olurlar. Ancak, hiçbir bağlantıya sahip olmayan web siteleri Google tarafından güvenilmez olarak algılanırlar.
Siteniz için SEO uygulamaya yeni başlıyorsanız, bağlantı kurmayı bulmak zor olabilir.
Bazı SEO uzmanları size uygun içerik oluşturmanızı ve kuracağınız bağlantıların sitenize doğal olarak gelmesini beklemenizi söylerken diğer uzmanlar, stratejik bağlantı arama ve hedefli e-posta erişim kurmanız üzerinde ısrarcı olabilirler.
Bağlantı oluşturma nedir?
Bağlantı kurma, diğer web sitelerinin kendi web sitenizdeki sayfalara bağlantı verme süreci olarak adlandırılır. Burada ki asıl amaç, Google’ın gözünde sitenizin “otoritesini” artırmaktır. Sitenizin yetkisinin artması, Google arama motoru sonuç kısmında daha üst sıralarda yer almasını ve web sitenizin daha fazla arama trafiği çekmesini sağlamaktadır.
Bağlantı oluşturma stratejisini iki basit adıma indirgeyebilirsiniz:
- Özgün ve ilgi çekici bir içerik yaratın
- Web sitelerine sahip olan ve kaliteli bağlantı veren kişilerle iletişime geçin.
Bağlantı oluşturma neden önemlidir?
Google, diğer sitelerden gelen bağlantılara “onay” olarak bakar. Bu onaylamalar, belirli bir alandaki (binlerce farklı sayfa arasından) sayfanın arama sonuçlarının en üstünde yer almayı hak ettiğini belirlemelerine yardımcı olur.
Google sıralama kurallarına göre, backlink’i fazla olan kredisi yüksek siteler sıralama ekranında en üstlerde yer alma hakkı bulunmaktadır.
Eğer bağlantı oluşturmaya yeni başladıysanız bilmeniz gereken 10 temel bilgi mevcuttur. Şimdi sizlere onları açıklayacağım.
1)Link Oluşturmanın Önemi
İnsanların web sitenizi ziyaret etmesinin en önemli iki nedeninden biri bağlantıların ve markaların sizden bahsetmesidir. Diğer web sitelerin size referans olması olarakta bu durumu açıklayabiliriz. Bu durum arama motorlarında ki görünümünüzü etkiler.
2) Bilmeniz Gereken Terimleri Bağlayın
Geri Bağlantılar
Geri bağlantılar yönlendirilen etki alanından kaynaklanan ve web sayfalarınıza işaret eden bağlantılar olarak bilinmektedir. Gelen bağlantılar olarakta duyabilmeniz mümkündürdür. Search Console’da Google bunlardan ‘Sitenize Bağlantılar’ olarak söz etmektedir.
İç Bağlantılar
Sitenizde ki bir web sayfasından başka sayfanıza yönlendirilen bağlantılar dahili bağlantı olarak tanımlanır. Bu yönlendirmeler kullanıcıları sitenizdeki çeşitli sayfalara götürür. SEO için önemli bir ayrıntıya sahip bu bağlantılar organik aramada kolayca üst sıralara çıkmanızı sağlayacaktır.
3) Bağlantı Oluşturmak ve Bağlantı Kazandırmak
Organik bağlantılar web sitenizin ziyaretçi sayısını arttırmak ve markanızın bilinirliğini arttırmakta önemli rol oynar. Kazanılan bağlantılar için organik olarak kazanılan bağlantılar diye bahsedebiliriz. Bu bağlantılar manuel olarak oluşturulamaz ve kazanılan bağlantıları satın almanız mümkün değildir. Bağlantı oluşturmanın birçok yolu mevcuttur. Bunlardan birkaçından bahsedeceğim.
- Konuk bloglama
- Sosyal Yardım
- Veriye dayalı içerik
4) Bağlantı Türleri
Doğal bir bağlantı eklemek kendiliğinden oluşan bir şey değildir. Çalışkan, yaratıcı, sektörel bilgisi olan ve planlı bir ekiple çalışmanız gereklidir.
- Doğal Bağlantılar
- Manuel Olarak Oluşturulan Bağlantılar
- Kendi Oluşturulan Haber Amaçlı Olmayan Bağlantılar
- Ücretli Bağlantılar
Sitenize Gelen Hangi Bağlantılar Değerli?
Birçok türden gelen bağlantı bulunmaktadır. Ancak hangisi en değerli ise bizim önemi daha fazladır. En iyi olarak nitelendirdiğimiz bağlantı türleri oldukça önemlidir. Çünkü site otoritesini arttırmakla kalmaz aynı zamanda sitenize trafik çeker ve yeni müşteriler kazanmanızı sağlar.
6) Miktar ve Kalite
Miktar ve kalite belirlemede önemli olan sektörünüz ve işinizle alakalı rakip firmaların ne tür bağlantılar aldığını analiz etmektir. Sık ziyaret alan sitelerden bağlantı almak ise daha mantıklı. Tabi web sitenizle alaka düzeyi olan bağlantıları seçmeniz gerekmektedir.
7) Bağlantı Metni
Doğal görünümlü bağlantı metni sitenizin arama motorlarında sonuç kısmında önemli rol oynamaktadır. Eğer bağlantı metnini doğru şekilde oluşturursanız arama sonuçlarında ilk sayfada yer alırsınız. Bağlantının metin kısmı oluşturduğunuz içeriğin konusunu gösterir.
8) Bağlantı Etiketi
Bağlantılarınız web sitenizin içeriği ve diğer siteler’nin içeriğiyle alakalı olmalıdır. Alakasız bir sayfada web sitenizin bağlantısının bulunması sizi kötü etkiler.
9) Bağlantı Yetkilisi
En iyi bağlantılar otorite sahibi, tıklanma sayısı yüksek, arama sonuç kısmında belirli bir sıralamaya sahip alanlardan gelir. Bu bağlantılar doğal olarak yetki sahibi olurlar.
Bir yanıt yazın