Yerel SEO Nedir ?, diğer bir deyişle Local SEO müşterilerin arama motorlarında arama yaptığında bulunduğu konum çevresinde sonuçlar kısmında sizin çıkmanız anlamına gelmektedir. Bunun için çalışmalarınızı arttırmanız gerekmektedir. Google ziyaretçilerine en iyi arama sonucunu vermektedir. Bir hizmet yada ürün almak isteyen müşteriler Google da arama yaptıklarında bulundukları bölgeye yakın bir hizmeti daha çok tercih ederler.
Yerel SEO yaygınlaştıkça küçük işletmelere sahip olan kişilerde bu düzene ayak uydurmaya başlamışlardır. Büyük firmalarla rekabete geçmişlerdir.
Yerel SEO Neden Gereklidir?
Yerel SEO Nedir sorusundan sonra en çok sorulan sorulardan olan Yerel SEO Neden Gereklidir olmakta.Ülkemizde çok yeni bir çalışma olsa da günden güne yaygınlaşmaya devam etmektedir. Yerel SEO’nun gerekliliği hakkında uzun bir anlatımdan ziyade birkaç sayısal veriyle durumu sizlere açıklayacağım.
- Türkiye’de telefon- bilgisayar ya da tabletlerden bir ürün ya da hizmet edinmek isteyen kişilerin %95’i yerel arama yapmaktadır.
- Google’da arama yapanların %52’si yerel arama yaparak istedikleri hizmetlere ulaşıyor.
- Yerel hizmet edinmek isteyen kişilerin %72’si arama motorlarında yerel arama işlemini gerçekleştirmektedir.
- Mobil aramaların %82’si yerel arama deneyimleriyle sonuçlanıyor.
- Yerel Seo çalışması yapmak isteyen işletmeler Seo çalışmalarına nazaran daha düşük bütçelerle ve kısa sürede geri dönüşlerle bu işlemi gerçekleştirmektedir.
Ancak, yerel işletmeler için SEO’nun ne kadar büyük olduğunu vurgulamak için size kısaca birkaç etkileyici istatistik göstermek istiyorum.
Google’daki tüm aramaların %46’sı “yerel amaçlıdır” (Search Engine Roundtable).
Yerel SEO Nasıl Yapılır?
Yerel SEO, profesyonel kişilerin birleşmesiyle oluşan bir ekip tarafından bölgesel araştırmaların yapılması ve birçok çalışmayı birleştiren bir sistemdir. Bu sistemde site içi Seo çalışmaları gibi hedef kitle, anahtar kelime analizi gibi adımlar mevcuttur. Biz yine de bu adımları takip edelim. ,
- Konuma Dayalı Başlık Etiketleri
- Kullanıcı Dostu URL Düzenlemeleri
- Yerel Odaklı Anahtar Kelimelerin Belirlenmesi
- Kullanıcı Arama Niyetine Göre İçerik Oluşturma
- Görsel Optimizasyon Çalışmaları
- Sesli Arama Optimizasyonu
- Dahili Bağlantı Optimizasyonu
- NAP Düzenlemesi Yapılması
- Mobil Optimizasyon Çalışmaları
- Yerel Kaynaklardan Yararlanma
- Sosyal Medya Yönetimi
- Google My Business Kaydının Yapılması
- Google, Yandex ve Apple Harita Kaydının Oluşturulması
- Yorum Etkileşim Çalışmaları Yapılması
- Doğru Backlink Kanalları Oluşturma
Harita Sıralaması Nasıl İzlenir?
Herhangi bir Yerel SEO kampanyasındaki ilk adımlardan biri, bulunduğunuz yeri kıyaslamaktır. Özellikle, Harita Paketinde hangi sıralamada olduğunuzu görmek istiyorsunuz. Ve zaman içinde Harita Paketi sıralamanızı takip edin. Gezegendeki hemen hemen her sıralama takipçisi Harita Paketi izleme özelliğine sahiptir. Sorun, yerel SEO ile arama yaptığınız yerin BÜYÜK olmasıdır. Aslında, Harita Paketi sonuçları bir milden diğerine tamamen farklı olabilir.
Örneğin, birisinin NYC’de 72. cadde ve 2. caddede “kahve dükkanı” araması yaptığını varsayalım. sonuçlar, o kişinin durduğu yere göre süper uyarlanacak.
Aslında, birkaç blok ötede gerçekleştirilen aynı arama, tamamen farklı bir Harita sonuçları sitesini (veya aynı sonuçları farklı bir sırayla) getirebilir. Yerel sıralamanızı yalnızca tek bir konumdan (“New York” gibi) takip ederseniz, gerçek dünyada gerçekte nerede sıralama yaptığınızın yalnızca küçük bir örneğini görürsünüz.
Bu nedenle, yerel sıralamalarınızda süper ayrıntılı olmak istiyorsunuz. Bu şekilde, tüm şehrinizde veya bölgenizde hangi sıralamada olduğunuzu görebilirsiniz.
Bu tür ayrıntılı Harita takibi için Local Falcon adlı bir araç öneriyorum. Ancak, hemen hemen aynı şeyi yapan Yerel Viking gibi başkaları da var.
İlk adım, işletmenizin adını seçmektir (Not: Bu işleme doğrudan Google Haritalar’dan yapılır. Bu nedenle, bu aracı kullanmak için önceden kurulmuş bir Google Benim İşletmem profiline ihtiyacınız olacaktır). Son olarak, sıralama izlemenizin ne kadar spesifik veya geniş olmasını istediğinizi seçin.
Örneğin, burada 5 millik (8km) bir kademe takip yarıçapı var.Bu alana göre şirketinizin müşteri memnuyeti servis açısından açık oylamasını ve bölgesel sıralamasını görebilirsiniz.
Bir yanıt yazın