Web sitenizin görünümü olağanüstü olabilir. Ziyaretçi sayınızda fazla olabilir ancak sitenizi ziyaret edenlerin sayısının fazla olması müşteri potansiyelinizin fazla olduğu anlamına gelmez. Müşteri sayınızı arttırmadığınız sürece site görünümü için yaptığınız harcamalar ve çalışmalar bir anlam ifade etmez.
Zamana bağlı olarak her şey bir değişim ve dönüşüm halindedir. Eskiden sanal ortamda alışveriş yapmak diye bir şey yoktu ama bugünün en popülerleri arasındadır. Aynı zamanda klasik yazım kurallarının yerini web tabanlı uygulamaları aldı. Son zamanlarda ise dönüşümleri iyileştirmek önemli. Eğer web sitenizin dönüşümlerini daha iyiye taşısanız bu size ve markanıza yarar sağlar.
Siteniz aylık ortalama 3000 kişinin %1’i 30 müşteri anlamına gelmektedir. Dönüşümü %2’ye çıkardığımız anda müşteri sayısını ikiye katlamış oluruz. Site içi trafik daima odaklanılması gereken bir alandır.
Site Dönüşümü Sağlamak İçin Bir Planınız Var Mı?
Eğer hala bir plana sahip değilseniz oluşturmanız gerekmektedir. Size uygun gelen ve müşteri odaklı bir tasarım yapmanız tek başına yeterli değildir. Yaratıcı bir plan oluşturmanız ve çok yönlü test ederek dönüşüm oranları sunan özellikleri analiz etmelisiniz.
Markanıza ne kadar bağımlı olursanız ona müşteri gözünden bakmanız o kadar zorlaşır. Dijital pazarlama işi yapan şirketlerden bu konuda faydalanabilirsiniz. Bu alanda uzman olan kişilerin önerileri şekildedir, Birincisi site hakkında size geri bildirim önerileri sunarlar. İkincisi ise müşterilerden gelen geri bildirimlerde zorlukları, karşıklıkları göz önüne alırlar. Dönüşüme engel olan konuların tespiti oluşturulduktan sonra size kullanıcıyı tatmin edici çözüm önerileri sunarlar.
Siz de yenir bir dönüşüm ve iyileştirme stratejisi yaratmak isterseniz aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz.
Yeni İçerikler
Web sitenizde yayınladığınız içerikler aylar öncesine aitse burada pek vakit geçirmediğiniz anlamına gelmektedir. Sitenize en son ne zaman giriş yaptığınızı ve içerik paylaştığınızı düşünün. Eğer uzun süre önce giriş yaptıysanız siteniz hakkında uzmanlıktan bahsetmek çok zordur. Sitenize sürekli yeni içerikler ve paylaşımlar girmeniz gereklidir. Aktif olan bir web sitesinin trafiği de zamanla artacaktır.
Satın Almaya Hazır Müşteriler
Siteniz birçok trafik alabilir. Ancak önemli olan alışveriş ekranı ise dönüşüm oranlarınız artık göstermez. Ziyaretçileri çekebilmeniz için çeşitli yöntemler mevcuttur. İlk olarak hedef pazarınızı belirlemelisiniz. Daha sonra rakiplerinizin neler yaptığını analiz edin. Reklam veriyorlar mı, sosyal medya takipçileri ne durumda, takipçi sayıları fazla mı? gibi sorulara yön verin ve araştırma yapın. Araştırmalarınızın sonucunda yeni müşterileri kendi web sitenize nasıl çekeceğinizi düşünün. Ziyaretçiler genelde sitenize girdiğinde bir yönlendirmeyle karşılaşmazlarsa sitenizden ayrılırlar. İçeriğinizde harekete geçirici mesajlara yer verin. Dikkat çekmesi için butonlar ekleyerek renk ve yazı stillerinde oynamalar yapın. Daha sonra bu çalışmaları test edin. En doğrusunu bulana kadar kullanıcı deneyimleriyle test etmeye devam edin. Sonuca ulaşacaksınız.
Basit Sipariş Süreci
Harekete geçirici mesajları basit hale dönüştürmek bazen tek başına yeterli olmayabilir. Web sitenizde yer verdiğiniz sipariş kısmı ya da iletişim kısmı basit ve açıklayıcı olmalıdır. Ziyaretçi karmaşık olan şeylerden her zaman kaçar. Açıklayıcı ve herkes tarafından anlaşılan bir dille konuşmak her zaman kurtarıcıdır.
Sosyal Medya
Markanızın sosyal medya hesabı bulunması otoritenizi arttırmaktadır. Zira sosyal medya hesabı olmayan markalar müşterilerin kafasında soru işareti oluşturmaktadır. Çünkü diğer müşterilerin neler söylediği ya da fikirleri önem arz etmektedir. Kulaktan kulağa dolaşan bilgiler, sosyal medya da dile getirilen düşünceler müşteri sağlamak için önemli bir unsurdur. Web siteniz sosyal medya bileşeni barındırmıyorsa ya da müşterilerin sizinle nasıl iletişime geçeceği ile ilgili bilgi vermediyseniz potansiyel müşteri kaybetme ihtimaliniz oldukça yüksektir.
Güven Faktörü
Çoğu insan internet ortamında güven problemi yaşamaktadır. Önemli olan siteniz bu problemleri azaltıyor mu yoksa arttırıyor mu?
Pahalı ürünler satıyor olabilirsiniz. Bu konunun size dezavantaj getireceğini düşünmeyin. Fiyatlarınızın pahalılığının sebebini müşterilerinize açıklayın. Müşterilerin kafasında neler soru işareti kalıyor bunları tespit edin. Bu konuda hakkında çalışmalara yaparak sosyal kanıtlar elde edin.
Değer Önerisi
Bu noktada müşterilerinize markanızın kişisel olarak onlara nasıl yardımcı olacağını açıklamanız gereklidir.Çünkü müşterilere rahatsızlık ve korku hissi verdiğiniz anda siteyi terk etmeleri an meselesi olur. Markanız adına pozitif yaklaşımlar sergilediğiniz sürece engelleri kolayca aşmış olursunuz. Bu sayede değer önerisini yükseltmiş olursunuz.
Mobil Dostu
Günümüz de akıllı cihazların yeri oldukça fazladır. Bu yüzden oluşturduğunuz web sitesini mobil uyumlu hale getirmelisiniz. Sebebi ise istatistiklere baktığımızda son zamanlarda cep telefonu kullanan kişiler web sitenize buradan daha fazla ziyaret etmektedir. Bunu sağlamak için birçok yazılım mevcuttur. Böylece sitenizin mobil uyumluluğunu test edebilirsiniz.
Web siteniz mobil uyumluluğa duyarlı olduğu sürece ziyaretçiler tarafından erişim kolaylığı sağlanacaktır. Aynı zamanda kopya sorunlarından uzak durmanızı da sağlayan bir sistemdir. Siteniz hakkında güncelleme yaptığınız takdirde diğer tüm cihazlarda da güncelleme sağlanacaktır. Farklı cihazlardan sitenize giriş yapan ziyaretçiler sayesinde arama sonuçlarında sıralamanız üst seviyeye ulaşacaktır. Sonuç olarak bu sistemin size dönüşümü olumlu olacaktır.
Talep Takibi
Talep takibi yapmak siteniz için önemli bir detaydır. Müşterilerinizin taleplerini yakalamak için bir talep formu oluşturmanız gereklidir. Bu sayede sitenize güvenen müşterileriniz önemli taleplerde bulunabilir.
Müşteri Referansları
Web siteniz müşteri referansları konusunda yeterli olmalıdır. Eğer değilse yeni müşterilere ulaşmanız zorlaşır. Meraklı potansiyel müşteriler sunduğunuz hizmeti, ürününüzün sağladığı avantajları bilmek isterler.
Bunun için sadece müşteri isimleri yeterli olmayabilir. Müşterilerinizin olumlu düşüncelerini onlardan izin alarak isimleriyle paylaşmanız sizin için yararlı olacaktır.
Bir yanıt yazın